Botswana en Zambia - Reisverslag uit Kanyemba Island, Zambia van Annieke Raa - WaarBenJij.nu Botswana en Zambia - Reisverslag uit Kanyemba Island, Zambia van Annieke Raa - WaarBenJij.nu

Botswana en Zambia

Blijf op de hoogte en volg Annieke

24 Juli 2014 | Zambia, Kanyemba Island

Tijd voor een nieuwe update :) Thanks voor jullie reacties, leuk om te lezen!

We zijn met een tour op safari geweest in Chobe national Park, Botswana. Vanaf de Victor Falls ligt dit National Park het dichtstbij en het staat bekend om de enorme hoeveelheid olifanten die hier leven. En dat klopt! We hebben gigantisch veel olifanten gezien. 's Ochtends hebben we een safari per boot gedaan, en 's middags per jeep. Het hoogtepunt was dat 3 olifanten (waarvan 1 kleintje) vlak voor onze boot de rivier over zwommen. De kleine werd vooruit geduwd door één van de groten. Erg tof om te zien! Verder die dag giraffen gezien, impala's, heel veel vogels, nijlpaarden, steenbokken, krokodillen en nog dieren de we zijn vergeten ;). Aan het einde van de dag zijn we via het vier landen punt de grens over gevaren naar Zambia. Dit is de enige plek in de wereld waar 4 landen samenkomen (Zambia, Zimbabwe, Namibië en Botswana). Er gaat een Ferry waar 1 vrachtwagen tegelijk op kan, vrachtwagens staan soms 7 dagen te wachten voordat ze naar een ander land kunnen. Gelukkig hadden wij een privé bootje :)

De volgende dag zijn we vanaf de Zambiaanse kant naar de Victoria Falls gegaan. Aan deze kant kon je ook naar beneden lopen. De rivier stroomt echt mega hard.

Na een hele dag in de bus gezeten te hebben (tsjah 11 uur vertrek is natuurlijk geen 11 uur in Afrika ;)) zijn we gestrand in Kafue, vanaf hier zijn we de volgende dag door gegaan naar Chirundu. Deze plaats ligt in lower Zambezi, een bekend gebied in Zambia. Na een tip van anderen zijn we bij Kiambi lodge uitgekomen (ze hebben een internet website voor wie geïnteresseerd is): een super mooie lodge aan het water met zwembad etc! Erg relaxt :)

We zijn met een ander stel op kano safari gegaan. In een kano op 25 meter afstand van de nijlpaarden was best bijzonder. Nijlpaarden zijn de meest gevaarlijke dieren van allemaal, maar onze gids vertelde dat ze kanoërs niks deden ;). We hebben een dag gekanood en daarna wild gekampeerd op een eiland. 's Avonds hoorden we de olifanten vlak achter ons en de nijlpaarden vlak voor ons. Het was pikke donker dus veel sterren kunnen zien en een uitgebreide uitleg gehad van de Southern Cross:)

Vandaag hebben we wederom een heerlijke vakantie relax dag met een boekje aan het zwembad (ja, zelfs Daan wilde uit zich zelf zijn boek lezen). Morgen gaan we naar Lusaka, zaterdag naar Chipata en vanaf zondag hebben we een safari geboekt naar South Luanga National Park. Wij gaan nog heerlijk een weekje genieten en hopen dat jullie dat ook doen op vakantie / aan het werk ;)

Liefs,
Daan & Annieke

• 24 Juli 2014 - 19:39

Tantetje:

Wat klinkt dat allemaal geweldig (ik moet er niet aan dénken, kanoën tussen de nijlpaarden)! Have nog veel fun daar!

• 24 Juli 2014 - 19:53

Karin:

Veeeeheeeet!

• 24 Juli 2014 - 19:59

Mama/nora:

Ik las jullie verhaal net op de i- phone van lindy ( daar heerlijk pizzaatjes gegeten -thijme terug gebracht na een nachtje sla p en in de caravan):
    Fantastisch-geweldig-super- avontuurlijk- spannend en meer van dat superlatieven meer kan ik er niet op zeggen!
    Blijf genieten- ( en kom heelhuids gezond en tevreden en gelukkig terug!)
    Knuffel!

• 24 Juli 2014 - 21:19

Thea:

Na een dagje slenteren met vriendinnen door Amsterdam lees ik jullie avonturen daar in Afrika,helemaal top. Als we een mail van jullie krijgen is papa Ubald opgelucht en weer helemaal blij. passen jullie goed op jezelf en maak er nog een paar mooie dagen van. Liefs P&M

• 24 Juli 2014 - 22:42

Bomma:

Ik blijf het herhalen omdat ik geen andere woorden weet GEWELDIG!!!later is er altijd nog plaats voor een keurig verzorgde trip,maar dit doe je alleen als je een beetje gek bent! Wij hebben ook gek gedaan:we hebben een HOND! Foxterrier/asbak, Toby.6jaar,uit asiel,hardstikke lief,slim,speels,snel.
    Vanavond gegeten met Wil en Theo voor gebruik Pons.Was gezellig Zaterdag naar Koen. Wanneer komt Arie toch. Wacht die op jullie? Heb het nog fojn samen. Tot gauw. Liefs Bomma/ Dick.

• 25 Juli 2014 - 10:36

Theo/wil:

Wat een spannende en avontuurlijke reis. Fantastisch om zo dicht bij al die dieren in het wild te zijn. Zijn benieuwd naar alle foto's en verhalen straks. Wij zijn alweer bijna een weekje thuis na 2 weken Pons. Wil is alweer aan het werk. Morgen op verjaardagsvisite bij Koen.
    Geniet nog maar lekker daar van al het moois.
    Liefs,
    Wil en Theo

• 25 Juli 2014 - 16:58

Annieke:

Haha! Fijn dat jullie zo mee genieten :) wij vinden t ook super / geweldig / fantastisch! Ik hoop dat Arie nog even wacht tot volgende week ;) dan zijn wij terug om Arie en Toby te bewonderen en alle verhalen te vertellen!

• 29 Juli 2014 - 23:17

Linda:

Genieten daarzo!! Dat lukt volgens mij al wel redelijk goed!! Have fun!