Wow! - Reisverslag uit Ciudad Bolívar, Venezuela van Annieke Raa - WaarBenJij.nu Wow! - Reisverslag uit Ciudad Bolívar, Venezuela van Annieke Raa - WaarBenJij.nu

Wow!

Blijf op de hoogte en volg Annieke

30 Juli 2012 | Venezuela, Ciudad Bolívar

Hoi allemaal,

Het is hier geweldig en we vermaken ons prima!! :-) Hoe is het in Nederland? Iets meer zomerweer hoorden we al?
Het is hier erg warm. Van het regenseizoen hebben we tot nu toe nog niet bijzonder veel gemerkt, behalve een aantal hele korte buien. Prima dus!

Woensdag zijn we vertrokken vanuit Ciudad Bolivar voor een driedaagse trip naar de Angel Falls, midden in de jungle. Het was een hele weg om er te komen maar het was echt super gaaf!!

We begonnen op het vliegveldje van Ciudad Bolivar, vanaf daar gingen we met een 5 persoons vliegtuigje naar Canaima. Prachtig uitzicht over de rivier, de jungle en de verschillende dorpjes. Erg bijzonder om in zo´n klein vliegtuigje te zitten (waarvan een aantal belangrijke apparatuur niet werkte...) In Canaima hebben we ´s middags 3 kleine watervallen bezocht. Ook konden we onder een waterval staan. We hebben heerlijk gezwommen en gerelaxt.

De volgende dag vertrokken we vroeg om echt de jungle in te gaan. We moesten 5 uur met een klein smal bootje over de rivier. Vervolgens moesten we nog een uur te voet omhoog klimmen. En toen waren we bij de Angel Falls. Wow!! Het was echt super mooi!! 979 meter water dat naar beneden dendert. Super gaaf om van dichtbij te zien!! Al dit water komt van een groot plateau en stroomt naar een grote rivier, en vervolgens naar de Orinoco Delta in het oosten van Venezuela. Erg mooi en zeker het vele reizen waard.

´s avonds sliepen we in een kamp aan de voet van de Angel Falls midden in de jungle. We sliepen in hangmatten. Niet zo´n succes wat ons betreft. Eventjes liggen lukt wel maar op een gegeven moment weet je echt niet meer hoe je moet liggen en het was ook nog eens koud...

De weg terug ging sneller (stroom afwaarts), maar er waren ook minder stops om te zwemmen. Een houten kont hadden we dan ook aan het einde van die ochtend ;-) ´s middags vlogen we terug naar Ciudad Bolivar om ´s avonds direct door te gaan naar Merida met de nachtbus.

Althans dat was het plan.... helaas waren alle bussen naar Merida vol. We besloten om via een aantal andere steden toch naar Merida te gaan. Uiteindelijk hebben we 24 uur in verschillende bussen gezeten. Jullie kunnen je misschien voorstellen dat we enigzins gaar aankwamen in Merida! Onderweg hadden we wel een erg mooie route door het Andes gebergte, met steile afgronden naast je. Af en toe moest je gewoon niet te veel na denken over waarom de vangrail op sommige plaatsen weg was...

Vandaag hebben we gerelaxt in Merida, een erg leuke studentenstad. Het is er erg gezellig en druk op straat. Ook hebben we een aantal tours geboekt voor de komende dagen. Morgen gaan we canyoning doen, dinsdag en woensdag met 5 anderen naar een meer waar altijd onweer is ´s nachts (maar zonder donder, dus alleen flitsen) en daarna gaan we wandelen in de Andes. Jullie zullen de verhalen daarna wel weer horen...

Kortom wij genieten volop! We hopen dat jullie ook allemaal een fijne vakantie hebben :-) (of sommigen van jullie gewoon alweer aan het werk....)

Liefs, Daan en Annieke

ps we gaan zo proberen foto´s up te loaden, maar geen idee of het gaat werken!

• 30 Juli 2012 - 09:56

Lieke:

Wauw! Klinkt echt super goed! Ben maar een klein beetje stinkend jaloers ;) Mooi dat jullie zo genieten. Ik ben nog wel benieuwd naar meer foto's ;)
    Het is hier zowaar een soort van zomer, dus jajaaa mijn horloge en armbandje zijn te zien op mijn arm! Waarschijnlijk komen jullie poepiebruin terug, maarja, verschil moet er zijn hè! Veel plezier aankomende dagen, ik wacht op het volgende verslag!
    Liefs, Lieke

• 30 Juli 2012 - 09:56

Lindy:

Hey, wat gaaf allemaal! Fijn voor ons dat het gelukt is met de foto's, kunnen we nog makkelijker jaloers zijn...;-). Geniet nog en we mailen wel weer. Xx

• 30 Juli 2012 - 20:12

Tantelie:

Nou ja- ik troost me maar met de gedachte dat ik mijn vakantieSSS nog tegoed heb. Wat geweldig allemaal meissie! Ik zou overigens voor geen goud met je willen ruilen :).

• 01 Augustus 2012 - 09:28

Karin:

Leuk om jullie belevenissen te leren! Wordt er inderdaad wel lichtelijk jaloers van, maar het is jullie van harte gegund! En dat meer waar altijd onweer is, klinkt me als muziek in de oren. Geen donder, alleen bliksem dat zouden ze overal moeten hebben! Geniet, geniet, geniet!

Liefs Karin

• 01 Augustus 2012 - 12:03

Natascha:

Dat klinkt allemaal superleuk! Iedere dag een nieuw avontuur. Hier op IJsland nu ook lekker weer, zit nu op het terras in de zon. Hier ook veel mooie natuur gezien, schattige dorpjes, mooie musea. Morgen alweer naar huis. Maar jullie reizen nog even verder:) Veel plezier samen en ik ben benieuwd naar het vervolg van jullie reis!
    Liefs, Natascha

• 02 Augustus 2012 - 17:08

Dick:

Leuk en spannend en herkenbaar. Ben destijds vanuit Curaçao ook naar de studentenstad Merida geweest waar de Pico Bolivar met sneeuwtop was te bewonderen. Heel erg bedanktvoor de foto's. Hopen dat de rest van de reis minstens net zo leuk blijft. Groetjes. Dick en Bomma.