Duiken!! :-) - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Annieke Raa - WaarBenJij.nu Duiken!! :-) - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Annieke Raa - WaarBenJij.nu

Duiken!! :-)

Blijf op de hoogte en volg Annieke

10 Augustus 2012 | Colombia, Taganga

Hoi allemaal,

Inmiddels zijn we alweer een tijdje in Tagagenga, in Colombia, dus tijd voor een nieuwe update...

Zoals geschreven hebben we zondagochtend lang in de rij gestaan voor kaartjes voor de bus (en Onno: op dit moment is het echt niet meer mogelijk om kaartjes te reserveren voor de bus, heeft met het seizoen te maken zeiden ze, we hebben t geprobeerd maar helaas...). Zondagnacht hebben we beiden prima geslapen in de bus, behalve de stop van 1 tot half 2 's nachts. Had van ons niet gehoeven ;-). Om 5 uur 's ochtends werd in eens omgeroepen dat we er waren! Wij hadden het nog lang niet verwacht. De enige bus naar de Colombiaanse grens hadden we helaas op dat moment al gemist, dus gingen we met een gedeelde taxi. Wij waren de eersten en dan is het wachten tot de auto vol zit (wel te verstaan: wachten tot er 5 passagiers zijn, met 6 in de auto kan namelijk ook). Twee uur later was de taxi vol en gingen we op weg.

In Venezuela hebben we minimaal tien keer (echt niet overdreven!) gestopt voor de politie, elke keer moesten we onze paspoorten laten zien en gingen ze onze tassen controleren. Kan efficienter zou je zeggen. Maar heeft te maken met de vele benzine die over de grens wordt gesmokkeld. De grens tussen Venezuela en Colombia was voor ons een heel avontuur. In de rij voor de Venezuelaanse grens voor een exit papiertje. Vervolgens in de rij voor een stempel in je paspoort. Daarna te voet naar de Colombiaanse grens (200m) om daar in een mega veel langere rij te gaan staan om weer een stempel te halen. Gelukkig was bij ons alles in orde. We hebben daar de bus genomen naar Santa Marta en vandaar een kleiner busje naar Taganga. Beiden liggen aan de Carribische kust.

Sinds zondag zijn we in dit dorpje, we hebben een iets luxer hostel met een zwembad, hangmatten, ligstoelen, erg relaxt! Zeker omdat het strand hier niet super mooi is. Tsjah wat ik heb ik eigenlijk sinds dien gedaan... lezen, zwemmen, lezen, zwemmen, spelletjes spelen, lezen... heerlijk! Het is hier veel te heet om in de zon te liggen, schaduw is warm genoeg! (Gister was het heel benauwd, op de weer app zagen we dat de gevoelstemperatuur opliep tot 43 graden!). Daan was ondertussen zijn duikcursus aan het doen. Maandag een video van 3 uur, dinsdag een introductieduik met allerlei oefeningen. Woensdag 2 duiken en vandaag de laatste 2 duiken (samen met mij) en een test (doet hij nu). Hij is naast het duiken druk geweest met het hele boek doorwerken (en dat is heel wat voor Daan.... in z'n leesboek is hij nog geen 10 blz opgeschoten op deze vakantie ;-))

De duik vandaag was bij een eiland in de buurt. We mochten elkaars buddy zijn, ondanks dat Daan nog 'PADI student' is. Was erg leuk :-). Tijdens de eerste duik hebben we niet heel veel gezien. De tweede duik was leuker, 18 meter. Koraal en meer verschillende vissen. Niet heel veel kleur hier, maar goed de onderwaterwereld blijft gewoon tof! Onderwaterfoto's zijn er gemaakt, ga ze zo proberen te uploaden.

Tot nu toe vermaken we ons ook prima in Colombia. Venezuela en Colombia lijken aan een kant veel op elkaar, maar aan de andere kant zijn er ook grote verschillen. Zoals bijvoorbeeld de benzineprijs, en daardoor het aantal auto's en de hoeveelheid uitlaatgassen. Maar ook de corruptheid van het land... In Venezuela is alles veel corrupter, daar hebben we bijvoorbeeld nooit geld opgenomen uit een bankautomaat (dan krijg je wisselkoers 1 op 4,5), als je het op de zwarte markt doet krijg je een wisselkoers van 1 op 10,5... reken het maar uit, maar alles wordt een stuk goedkoper ;-).

We hebben onze plannen iets veranderd, morgen moeten we om 4.40 klaar staan (!!!!! jaja... en dat noemen ze vakantie?!). We gaan naar Cabo de la Vela. Het is de enige plek op de aarde waar woestijn, zee, bergen en jungle samenkomen. Wij zijn benieuwd... Daarna gaan we naar een koloniale stad, Cartagena. En naar Bogoto want onze terugvlucht is alweer over 10 dagen! Tijd vliegt!!

Goed, dat was het voor nu. Fijne dag vandaag!! (en voor ons, een fijne avond, ik ga eens even kijken of Daan z'n PADI heeft gehaald :-))

Liefs!!

• 10 Augustus 2012 - 01:17

Annieke Ten Raa:

De onderwaterfoto's zijn nog niet gelukt, die komen van een website van de duikschool... misschien later. Wel andere foto's om te bekijken :-). xx

• 10 Augustus 2012 - 02:27

Annieke:

Yes, we hebben er weer een Open Water Diver bij! Daan heeft ook z'n test gehaald!!! Jeeeej :-)

• 10 Augustus 2012 - 07:34

Lieke:

* Vind ik alweer leuk! *

• 10 Augustus 2012 - 08:58

Nora En Bertus:

goed hoor Daan!! Vooral de theorie!! (niet omdat we twijfelen aan je verstand, maar iets leren zonder te lezen.....:) )

• 10 Augustus 2012 - 12:15

Dick En Bomma:

Wat een succes! Daan, je mag nu ook een keer bij ons in bad, het is nu wel veilig. Nog niet denken aan....over 9dagen..... Nog 9 dagen klinkt veel beter! Liefs , Dick en Ikke

• 10 Augustus 2012 - 17:23

Natascha:

Wat klinkt dat toch weer allemaal leuk! En wat gaat jullie reis toch snel, maar jullie zullen ook de laatste ruime week nog wel veel zien en genieten in Colombia. Is het eten daar ook lekker? Daan, super dat je je duikbrevet gehaald hebt en dat jullie al 2 duiken elkaars buddy waren :-)
    Liefs, Natascha