Liefs uit Cambodja - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Annieke Raa - WaarBenJij.nu Liefs uit Cambodja - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Annieke Raa - WaarBenJij.nu

Liefs uit Cambodja

Door: Annieke en Lindy

Blijf op de hoogte en volg Annieke

26 April 2011 | Cambodja, Kratié

Hoi allemaal,

We hebben hier altijd gratis internet dus we gaan jullie even weer jaloers maken ;-).

We hebben de afgelopen dagen veel leuke dingen gedaan. De dr. Fish massage (vissen die aan je voeten knabbelen) was niet zo'n succes, we konden niet tegen het gekietel. Maar Siem Reap was erg mooi.

De tweede dag van ons tempelbezoek hebben we op de Dutch bike gedaan (een gewone fiets compleet met mandje... dutch?!?). Het was warm, zweterig en plakkerig maar gaaf om te doen.

De dag daarna ging wat minder soepel. We zouden om half 6 's ochtends met de bus naar Kratie. Na veel wachten werden uiteindelijk om 6 uur naar een andere wachtplek gebracht. Ook daar kwam geen bus. Om half 7 werden we naar een busstation gebracht. Om half 8 ging daar de bus (een bus later want de 1e bleken we gemist te hebben). Vol bleek nog lang niet vol dus onderweg kwamen er nog heeeeeel veel meer mensen in.

In Kampong Cham moesten we overstappen. Helaas hadden we ook deze bus gemist. De busmaatschappij regelde een taxi voor ons. Ook hier bleek vol niet vol. Met z'n 7en (incl 5 backpacks)past prima in een kleine 5 persoons taxi!!

Vandaag hebben we in Kratie weer een tour gemaakt. We zijn met tuktuk langs een tempel geweest, we hebben een berg beklommen (jeetje, wat veel trappen) en met als hoogtepunt: de Irriwaddi dolfijnen (een zeer zeldzame zoetwaterdolfijn). Erg gaaf, heel rustig op het water en ze kwamen erg dichtbij.

Bijna geen toeristen hier trouwens, lekker dus! Alles is vlot geregeld en we hebben elke keer tijd genoeg om ook het binnenland in te gaan.

Morgen 4 uur in de bus naar het oerwoud. Later meer!

Liefs, van ons.

P.S. thanks voor jullie berichtjes. Leuk om te lezen!

• 26 April 2011 - 12:18

Anne-Jolijn:

haha, deutsch-fietsen dus ;) Aangezien je hier kan zien wie een duitse fiets heeft :).
    Wouwie! klinkt allemaal echt super gaaf! Hoewel ik niet mag klagen met mijn weekendje Frankrijk voor de boeg, ben ik toch een beetje jaloers. Hier is het trouwens heerlijk weer!

Have fun!
    Liefs aj

• 26 April 2011 - 15:03

Sophie:

Klinkt heel leuk allemaal zeg, ik ben wel jaloers!!
    Veel plezier in het oerwoud! :D

• 26 April 2011 - 17:41

Wil En Theo:

hoi meiden,
    wat een hele leuke ervaringen allemaal. we genieten van jullie verhalen.
    heel veel plezier in het oerwoud en kijken uit naar de volgende belevenissen.
    liefs,
    wil en theo

• 26 April 2011 - 19:15

Mama:

IK zal deze mail weer voor oma printen en 'm opsturen. De vorige hebben we haar zondag gegeven toen we bij Roland en Marjon in de tuin zaten. Ja...oma ook ( jullie krijgen haar groeten) Ze vond het heel fijn om er eens even uit te zijn.

Tot de volgende keer maar weer (en nog bedankt voor jullie sms :) )
    knuffel,

mama

• 26 April 2011 - 21:32

Daan:

Hey Annieke!

Super leuk om je verhalen te lezen! Grappig dat vissen ook kunnen kietelen;) maar die zoetwaterdolfijnen lijken me wel heeeel gaaf om te zien in het wild! Geniet ervan en groetjes aan je zus!

Enjoy!
    Daan

• 27 April 2011 - 08:03

Linda:

Jeetje dat jullie je niet konden zetten tot dr. fish.. hahahah
    leuk om te lezen hoe jullie het hebben, en ik maar naar stage en school! NIET EERLIJK!
    Geniet nog lekker!