Indrukwekkend dagje vandaag... - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Annieke Raa - WaarBenJij.nu Indrukwekkend dagje vandaag... - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Annieke Raa - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend dagje vandaag...

Door: Annieke en Lindy

Blijf op de hoogte en volg Annieke

30 April 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Vanuit het drukke Phnom Penh de volgende weblog..

Het vorige dorp (Sen Monoram) was een klein, rustig stadje. Nauwelijks toeristen en een eigen bungalow voor 3 dollar per nacht. We hebben daar, heel stoer, achterop een scooter een tocht gemaakt.
Twee gidsen lieten ons de omgeving zien. 's Ochtends zijn we naar watervallen geweest, 's middags lunchen bij een van de twee jongens thuis (bluh vieze vissoep!!). Daarna nog een aantal andere dingen bezocht. Halverwege kregen we een lekke band, met z'n drieen verder op 1 scooter bleek ook prima te gaan (maar met 4, 5 of 6 zien we hier ook!)
Op de terugweg begon het te regenen. Stel je oranje zandwegen voor na een regenbui.. Inderdaad: glijden, en erg veel spetters. Wij dachten dat we niet viezer konden worden...
Aan het eind van de dag werden we echter uitgedaagd voor een potje volleybal tegen de gidsen, met hun vrienden. Het was erg gaaf! Maar toen.... ... waren we pas echt vies. Oranje armen en benen, zwarte voeten, de foto's krijgen jullie te zien. Het was een erg gave dag!

Vrijdag gingen we met de bus naar Phnom Penh. Hebben jullie trouwens koninginnendg gevierd vandaag? Wij wel. Vanmorgen zijn we naar het paleis geweest. Veel mooie gebouwen met decoraties.
Daarna zijn we naar The Tuol Sleng Prison geweest, de oude gevangenis van de Rode Khmer geweest. Het was erg indrukwekkend om te zien en horen wat daar gebeurd is. Ook de killing fields, waar we daarna heen zijn geweest, maakten ons stil. Bijzonder blijft dat het nog maar zo kort geleden is. De gids vertelde telkens dat hij de geur die hij rook bij openen van de massagraven niet kan vergeten.

Morgen gaan we naar de oostkust (Kep - Sihanoukville). Later dus meer van ons!

Kus,
Lindy en Annieke

ps niet meer allemaal smsen dat we bruin terug moeten komen want dat is onmogelijk ;-) Het is hier snik heet, te warm om in de zon te komen...

• 30 April 2011 - 11:11

Mama:

heb ook een mail gestuurd naar lindy's adres.
    Geweldig die ervaring met de locals: dat is het toch wel he?
    We zijn heel benieuwd naar de fotos en verhalen: nog een week, meiden...

• 30 April 2011 - 15:38

Lieke:

Oeoh leuk om te lezen en ben erg benieuwd naar de foto's! Nog 7 nachtjes ofniet? Gaat snel, geniet er nog ff van!

• 30 April 2011 - 18:57

Theo En Wil:

wat ontzettend leuk dat je niet alleen veel ziet en indrukken opdoet van het land maar dat je ook nog zo plezierig in contact komt met inwoners. toch voortaan maar weer liever rijden in de toyota dan op de scooter annieke? kijken uit naar de foto's. nog een weekje lekker genieten daar.
    liefs theo en wil

• 30 April 2011 - 19:27

Bomma En Dick:

Met veel interesse jullie verslagen gelezen in het eveneens warme Frankrijk. Kom maar lekker wit terug dan steken wij mooi bij jullie af. Zijn onder de indruk van wat jullie allemaal meemaken en zeer benieuwd naar de foto's straks. Geniet er maar lekker van en straks gezond weer terug. Knuffel.

• 01 Mei 2011 - 09:38

TanteLie:

Toch handig dat jullie volleyballers zijn - anders hadden jullie daar een modderfiguur geslagen - WOEHAAHAAAA!

Wij hebben gekoninginnedagd - eerst naar de kindermarkt (stonden wat clientjes van mij - werkverplichting dus...), darna heel decadent met een Jillz/biertje in de hand naar het grote festijn (alwaar we mijn kinderen tegenkwamen - ook apart). Het vuurwerk hebben we vanuit huis bekeken. Oja, daartussendoor zon en hangmat en boek en dutje. Dus voor ons geen oranje zandblubber - getver!

Fijn, meiden, om weer iets van jullie te horen: benieuwd naar de foto's....

kus, tanteLie + Bas

• 02 Mei 2011 - 10:22

Abel Jan:

Hey!

Net even al jullie belevenissen gelezen. Wat een geweldige reis zeg! Om nooit te vergeten lijkt me! Geniet nog van de komende dagen.

Abel Jan